torsdag 29 januari 2009

Djävulens Mjukdjur revisited

Jag är ett geni.
Eller, jag önskar jag kunde säga att det är så det är men då skulle jag fara med osanning och det vet man ju vad som händer då.

Jag har fått Teletubbies att försvinna ur familjens DVD-spelare.
Inte så att jag har tagit till några maffialiknande metoder, definitivt inte. Sonen har bara fått en ny drug of choice - Rorri Racerbil.

Believe me when I say that this is the shizzle, my dizzles.

Det hela handlar om en racerbana som ägs av en italiensk snubbe som heter Herr Karbonator.
På den här banan finns en del bilar vilka, får man ändå medge, finns där för att fylla upp vissa stereotyper. Huvudkaraktären, vår protagonist, Rorri är en av dem.

På banan finns även personal. Mer av något slags hjon egentligen med tanke på att det verkar som att de bor på banan. Denna statarstyrka utgörs av mekanikern Store Chris och alltiallon Anna. Anna är den en ordentlig och strukturerad hurtbulle och Store Chris är en slob som gillar munkar. Lite väl mycket, enligt egen utsago.

Utöver dessa finns några bikaraktärer varav den viktigaste är en kanin som agerar comic relief och gör två saker - äter morötter och mekar med sin skateboard.

Som ni förstår är detta en fullkomligt briljant serie och till skillnad från Teletubbies, som för övrigt borde förintas, så händer det något. Store Chris vinner exempelvis en löpartävling mot Anna helt enkelt för att kaninen snor en munk av den tjocke mekanikern som därför pressar sig till blodsmak för att hinna ikapp. Beat that with a stick...

Nu till den egentliga och tämligen enkla poängen med det här inlägget.

Om någon annan har sett den här serien, kan någon svara mig på om den är helt och hållet datoranimerad eller inte. Jag är inte säker.

4 kommentarer:

Medelklassman sa...

Föga förvånande har jag sett. Men jag blir lite orolig över ditt mentala hälsotillstånd.

kaprate kid sa...

Du är inte ensam om att vara orolig över den...

Anonym sa...

Här hemma har vi gissat på modeller, ungefär som Byggare Bob. Ganska exakt som Byggare Bob, faktiskt.

Och tro mig, efter tvåhundrade gången du kl sex på morgonen behövt höra

"Tjackatjackatjackatjacka: En läck-er bil! Dumdumdumdumdumdumdum. Med vi-nnande stil!"

dåna ur tv:n du glömde sänka ljudet på kvällen innan, kommer du att inse att tom I drömmarnas trädgård har något oemotståndligt... hmm... stillsamt över sig.

Anonym sa...

Meh, han heter ju Herr Karburator, a.k.a förgasare. Herr Karbonator? wtf? Är det han som kolsyrar MER eller?