tisdag 27 januari 2009

BICHOK

Jag lyssnar just nu på en podcast som produceras av tre mormonska nördar från Utah. Den är strålande och handlar om skrivande. Vilket kanske inte gör mig till en mormon men definitivt till nörd. Särskilt med tanke på att den handlar om att skriva fantasy, science fiction och skräck. Både i form av prosa eller som serie. Nördigt är inte mer än förnamnet.
I vilket fall som helst så avhandlas ämnet BICHOK i en kvart i ett avsnitt. Detta är, nördigheten trogen, en akronym som står för Butt In Chair Hands On Keyboard.
Poängen med den är att man inte kan skriva om man inte sitter i stolen framför tangentbordet. I förlängningen hävdar en av personerna att åtminstone han tänker bättre med sina fingrar än med sin hjärna. Hur det är möjligt är aningen oklart men jag skulle kunna göra både en och två kopplingar till Sverigedemokraterna. Vilket är en billig poäng. Lite långsökt dessutom men jag har hört benämningen Tyskarna från Lund också så jag bedömer att jag är hyggligt safe.
Det jag försöker komma till är att jag har testat akronymen av den enkla anledningen att uppdateringsfrekvensen på bloggen har lämnat övrigt att önska. Vilket i sin tur har inneburit att det tiotal människor som någon gång per vecka vill ha kråset smörjt, få sitt lystmäte av förvirrade tankar tvingas till besvikelse. Detta skall det bli ändring på. Var det tänkt.
Saken är den att den övre delen i det här inlägget är skrivet sist och den nedre delen av det är den del där jag "tänker med fingrarna".
Orkar ni läsa vidare så kommer ni att märka varför det här fingerfunderandet inte är något som är helt rätt för mig...

Något är det som inte står rätt till i det lilla landet i norr som av det odödliga bandet Svenne Rubins lika delar träffande som buskishumoristiskt beskrivits som en kokt utan bröd.
Vilket i alla fall får mig att tänka på en gammal Herman Hedning-arc som går ut på att ledaren för den intergalaktiska invasionsstyrkan kallas Lord Encoctmebreu som med hjälp av starka senapskörtlar kan hålla rymdmonstren kort vilket inte riktigt hjälper mot Herman. Men jag glider från ämnet en aning om jag ska gå in på det.
Det är i vart fall något som inte står riktigt rätt till i Folkhemmets förlovade land.
En ekonomiansvarig berättade idag att många har hört av sig och varit oroliga över att de batalt för lite skatt eftersom de fått mer pengar än de ska på senaste lönen.
Det får mig att tänka efter lite.
Exakt hur oinformerad är man om man är rädd att man betalar för lite i och med det faktum att ett av regeringens beslut träder i kraft?
Att de här människorna sitter inne med rösträtt gör mig lite orolig. Jag menar, att de ska få mer pengar efter årsskiftet har ju stått i Aftonbladet!
Undrar om inte det som behövs i vikingalandet är lite gammal hederlig fascism...

2 kommentarer:

Medelklassman sa...

Jag ser fram emot mer inlägg från din kant, även om du kanske ska tänka mer med hjärnan.

Själv har jag lallat ner mig och börjat bli nåt slags trivselkonsult. Skandal.

kaprate kid sa...

Jag ska bättra mig och skriva mer. Men när jag läser de senaste inläggen...jeez.
Jag har något banalt att säga och säger något ännu mindre viktigt.
Skandal även här.