måndag 9 februari 2009

Karl Pilkington

Jag har nyligen dammat av de avsnitt jag har av The Ricky Gervais Show.
Vid det här laget finns det antagligen inte en levande själ som inte har hört denna fantastiska produktion ännu så någon närmare förklaring av det hela känns överflödig.

Efter att ha lyssnat igenom alla de gamla avsnitten från XFM har jag nu kommit till den tredje säsongen av podcasten och fram till ett inslag jag helt glömt.

Jag satt och käkade lunch, för mig själv, och tog det lugnt. Jag var dock inte ensam i lokalen, som man sällan är, och får höra nedanstående varpå jag inte kan kontrollera mig utan brister ut i ett flatgarv. Många hade säkert skämts av de blickar som riktades åt mitt håll.

For God's sake - me belly ache
The doctor said it's me kidney
He said he's got to stick a tube up me knob
I said you got to be kidding me
For God's sake - knob ache

Jag har försökt att läsa poesi och konstaterat att det inte är min kopp av valfritt varmt stuff men detta träffar mig rakt i maggropen. Förmodligen den bästa lyrik jag någonsin kommer att uppleva.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lyssnar på Ricky Gervais guide to Natural history. Får mig att skratta rakt ut på vägen till jobbet, Blir mer och mer övertygad att Karl Pilkington är medvetet rolig dock.