torsdag 18 september 2008

Sömn

Tydligen är det på något sätt fastslaget att män som delar säng med en partner sover sämre än de som sover själva.
Det är skönt att få en bekräftelse på den verklighet jag lever i.
Läggdags hemma hos Kaprate Kid inleds med en lång ritual där jag stoppar proppar i öronen, instruerar frun vilken sida hon får ligga på osv. Allt för att minimera störningsmomenten som uppkommer under nattens gång och som påverkar min återhämtning på ett negativt sätt. Saken är nämligen den att min fru kan somna mitt under ett flyganfall och kommer därefter att snarka som om ingen morgondag stod att finna. Det är något helt enormt. Skulle man kunna omvandla ljud till energi så vore energikrisen löst bara genom placering av en mikrofon mitt i vårt sovrum. Det händer att jag trots propparna tvingas väcka henne flera gånger per natt för att få ett stopp på det infernaliska oljudet.
Så jag kan bekräfta att män som delar säng med sin partner sover sämre.

Eller vänta... Nej, just det, bortse från ovanstående. Jag tänkte fel. Tvärtom är det korrekta. Tvärtom.

Inga kommentarer: