torsdag 11 september 2008

Besöksspike

Det är med blandade känslor jag ser på besöksstatistiken de senaste dagarna. Jag talar om besöken till den här bloggen. Jag har sedan jag startade haft en ganska jämn nivå av besökare och de har till antalet varit ungefär fem per dag. Det är en ganska bekväm tillvaro som bloggare, ganska lågt ställda krav och ett hyfsat överseende med vad som är signifikant för bloggen i fråga nämligen låg uppdateringsfrekvens.
Igår hade jag 70-nånting besökare, dvs en besöksökning på i runda slängar 1400%. Svaret på gåtan om var dessa kommer ifrån kommer härifrån.
Här kommer de blandade känslorna in.
Jag har läst Gyrot under en längre tid och tycker att det är en kul blogg som dessutom har lite anknytning till hemtrakterna. Under gårdagen kunde man läsa där att min blogg är "välskriven och rolig". Jag måste erkänna att jag har ljugit två gånger tidigare för det är nämligen på det viset att det är först nu som de blandade känslorna kommer i spel.
Hälften av mig känner att det var kul, roligt att någon som inte hör till den direkta familjen har läst mina alster och tycker om dem.
Den andra hälften är en femåring som just fått en klapp på huvudet av farsan med ett tillhörande "bra jobbat, pojk".
Och grejen är den att de blandade känslorna som jag tjatar så förbannat om är egentligen det att hela jag är femåringen men jag skulle vilja att det var blandade känslor. Så det är väl egentligen det jag har blandade känslor inför. Så, nu släpper vi det.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Johan Staël von Holstein avgår som styrelseledamot i Kulturrådet. Inte en dag för tidigt, säger vissa. Andra är besvikna över att han avgick istället för avsatts.
Själv tycker jag det verkar som en sordi väl i paritet med ungefär samtliga hans andra projekt. Inget uträttat, inget hänt.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Brukar hänga en del på Flashback, nivet den ökända siten vars forum stoltserar med att vara yttrandefrihetens högborg.
Det roliga med Flashback - och jag menar forumet - är att det existerar i en alternativ verklighet för det är inte bara yttrandefrihetens högborg utan även ignoransens, trångsynthetens och den rena idiotins högborg. Jag misstänker att hela klabbet startade som något slags socialantropologiskt experiment för att kolla vad som händer om man tussar ihop tusentals loons på en liten yta. Det är en lustig känsla att höra till minoriteten av den enkla anledningen att jag inte tycker illa om araber, eller invandrare generellt för den delen, jag är övertygad om att tolerans är något bra och jag tror att generaliseringar generellt (hähä) är något dåligt.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag önskar jag kunde driva en humorblogg, eller i alla fall skriva roliga små anekdoter ur min verklighet. Tyvärr verkar rolighetsnivån i mitt liv för tillfället inte riktigt tillåta sådana ambitioner.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Inte så att jag inte trivs med min tillvaro, tvärtom, men jag upplever att jag är med om ganska få haha-roliga saker just nu.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Eller, en grej var rätt kul häromdagen. När E-Type härsknade till på att hans låt var med i Max-reklamen. Eller, nej förresten. Det var bara tragiskt...

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Annars ryktas det om att bönderna sover med fönstren öppna i Hedemora för tillfället.
Akta er...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det verkar som om jag har censurerat mig själv, min kommentar fastnade inte.

Är du från Hedemora? Det är jag.

kaprate kid sa...

Jag är från Hedemora. Eller, från kommunen i vilket fall. Uppvuxen i Garpenberg.