onsdag 1 april 2009

Då var det dags då

IPRED.

Just det, idag är det dags.
Nu sätter fanstyget igång.

Men ärligt talat.
Jag börjar bli jävligt less på hela debatten kring fildelning och alltvafan.

Tanken om att information ska vara fri är inget konstigt, jag ställer helt upp på det.
När man drar det till upphovsrättsskyddat material blir jag bara trött och irriterad.
Saken är ju den att vi som laddar ner film, musik, spel eller whatever begår brott. Vad är det som är så jävla konstigt med det? Jag har ingen ideologisk förklaring till att ladda ner saker, jag gör det för att det är enkelt, bekvämt och jag slipper betala. Hela tiden är jag medveten om att jag begår en kriminell handling.
Kan alla jävla fildelarclowner som hörs överallt stå upp och erkänna att ja, vi begår brott och ja, vi väljer att göra det?
Upphör med alla jävla pajaskonster om ideologiska grunder och idealistiska bortförklaringar och erkänn att ni är lata jävlar som inte känner för att betala för er. Punkt fucking slut.
Jag gör det.

Jag är också beredd att betala för mig. Med undantag för svensk film, det skulle jag aldrig betala för. Annars är det helt enkelt så att fanns det en tjänst som var enklare och bekvämare än fildelning men kostade pengar så är chansen stor att jag betalar för mig. Om den är rimligt prissatt, vill säga, jag är trots allt snål as a motherfucker. Och att man slipper förtexterna på filmer man köper. Jag köper exempelvis alla spel till min konsol. Av den enkla anledningen att det är lättare än att hålla på och krångla och jävlas med nedladding, utbränning, gnäll på Flashback och allt möjligt.

Så nu får det fan vara nog. Om IPRED gör att en hel generation kriminaliseras så har fildelarpajasarna sett till att en hel generation har idiotiserats.

Jag vet vilket alternativ jag tycker är värst på sikt.

Inga kommentarer: