torsdag 6 november 2008

Lärdomar

Läste idag att en politiker i det vemodiga grannlandet avgår efter en incident som involverade sponken, kvinnlig fägring och en man sökandes efter värme och ömhet.

Tydligen hade det varit galej på svenska ambassaden under bokmässan i Helsingfors.
Bara det som fond till alltihop är ju fantastiskt.

Jag kan tänka mig hur Stefan Johansson, som är politikern tillika den ömhetstörstande mannen i sagan, förvärmde i hemmet. Kanske sänkte en skruvmejsel eller två, duschade, lyssnade på lite musik och förfinade groomingen inför kvällens aktiviteter. Förmodligen var han ganska trött efter ännu en dag på barrikaderna som statssekreterare åt Finlands jämställdhetsminister. Det skulle med andra ord bli ganska skönt att få koppla av lite med en bit mat, gott vin och trevligt samtal i glada vänners lag.

Det ballar ur såklart.
Som så ofta i alla sammanhang där borsten finns med i faggorna och det som hände var att den efter kärlek sökande Stefan eventuellt misstolkade vissa signaler. Eller förmodligen såg signaler där inga stod att finna.
I vilket fall som helst så tog han en kvinna på brösten. Inte bara en, förresten, utan flera av kvinnorna på partajet utsattes för Herr Johanssons rättframa ömhetsbetygelser.

Tyvärr föll detta inte riktigt så väl ut för stackars Stefan som han möjligen hoppats.
Jag misstänker att ingen av de kvinnor han givit sina inviter svarade på jakande vis och inte nog med det utan skrivelser författades dessutom och hamnade sedermera i händerna på ledningen för Stefans parti. Detta resulterar i att Stefan nu avgår och lämnar sin post.

Som alltid med medelålders män som blir på kanelen i överkant så ligger det något slags tragikomiskt skimmer över alltihop men den rena, skära humorn infinner sig inte förrän vår vän Stefan uttalar sig om incidenten i samband med sin avgång.

"Jag är ledsen över det som hänt och har fått en viktig lärdom för resten av livet."

Det skulle vara ovärderligt att få höra Stefan med egna ord utveckla exakt vilken viktig lärdom han drar av den här historien.
Att det generellt sett inte är någon god idé att ta främmande kvinnor på brösten?
Att man inte bör vara så svår på borsten innan man gör det?

Jag vet inte.

Men roligt skulle det vara.
Det vågar jag sätta min penis i pant på.

Inga kommentarer: