fredag 17 oktober 2008

Nyköping

Jag åker tunnelbana varje dag.
Vissa tycker det är otäckt, andra tycker det är bekvämt och andra tycker att det är ett nödvändigt ont.
Själv tycker jag att det är fascinerande.
Det händer alltid nåt i tunnelbanan och om det inte händer nåt så finns det alltid nåt att titta på.
Just nu har jag hakat upp mig på en grej och den är allt jag ser i tunnelbanan. Nån skulle kunna råna mig och jag skulle inte ens märka det, jag har bara ögon för en sak.
Självklart talar jag om den årliga kampanjen som ska övertyga några stackars satar att flytta till Nyköping. Just det, Nyköping, staden som har gett "genomfartsort" ett ansikte. Eller, egentligen inte eftersom det är en självmotsägelse men ni fattar.


Om detta inte kan benämnas som fantastiskt så är inte jag man nog att sätta ord till vad som faktiskt är det.
Min gissning är att bilden är tagen vid Crystal Lake i början av 80-talet och att kvinnan förmodligen heter Pamela. Obehagligt är bara förnamnet. Plus att jag inte har någon som helst aning om vad det har med Nyköping att göra men jag kan säga så mycket som att flytta till Nyköping är det sista jag tänker göra efter att ha blivit exponerad för den bilden.


Likadana vita linnen, mörka shorts och fullt inbegripna i aktiviteter av fysisk fostran.
Sist vi såg sådana scener var ju från tyska sommarkollon på 30-talet. Kopplingen till Nyköping är även här oklar.
Hade situationen i kommunen varit annorlunda så hade jag kunnat förstå just den här bilden men mig veterligen så har Sverigedemokraterna varken nu eller tidigare något mandat i fullmäktige i Nyköping.

Någon har tänkt för mycket, för lite eller inte alls men en rejäl vurpa är det.
Enkelt uttryckt skulle jag vilja säga att är det en byrå som gjort detta så skall pitch omedelbart utlysas och är det in-house så, ja, då skall pitch omedelbart utlysas.

Och folk säger att det inte är trevligt att åka tunnelbana...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Saknar höjd, Segmenterad målgruppsanalys och helhetsgrepp som ger best bang for the buck.

Vi borde boka lunch med dom och diskutera en kundorienterad helhetslösning, Nyköping ligger nära Riche va?. perfekt!

Anonym sa...

"Likadana vita linnen, mörka shorts och fullt inbegripna i aktiviteter av fysisk fostran."

Det blir ju inte bättre av att ungen längst ut till höger tycks vara sysselsatt med någon form av friforms-heilande..