måndag 27 oktober 2008

Chefer

Tydligen har det gjorts en undersökning.
I Toronto.
Mår man bättre om man har en kvinnlig chef eller en manlig chef?
På gränsen mellan ointressant och fucking boring om jag får bestämma men alla ska ju göra nåt för forskningsanslagen. Cutting edge science i vilket fall är jag övertygad om.
Resultatet blev att kvinnor med kvinnliga chefer mår sämre än kvinnor med manliga chefer.
Män med kvinnliga chefer mår dock lika bra som dito med manlig chef.
What's the big deal?
Män är sedan länge vana med att ha en kvinnlig chef i sitt liv. Det blir liksom ingen skillnad.

Hade jag också varit allvarlig med den tanken skulle jag skjuta mig.
Varför i vår Herres namn har sådana här undersökningar existensberättigande?
Jeeesus!

1 kommentar:

Medelklassman sa...

Pressens rapportering om diverse "forskning" visar sig i många fall bestå av studentuppsatser eller diverse "expertrapporter" författade av lallande amatörer. Ytterst sällan rör det sig om professionell vetenskap utförd vid gedigna universitet. Man ska fan inte tro på media alltså.