onsdag 14 maj 2008

Garderober

I mediesammanhang talas det ofta om att vara nyhetsledande. Detta är något som tydligen är mycket bra och därför strävas efter. Vad det innebär i korthet är att helt enkelt vara först med att berätta för alla när något nytt har hänt. Lite som när morsans polare ringer med andan i halsen så att de knappt mäktar med att haspla ur sig att grannens hund har humpat katten bakom ladan medans ankorna hejade på. Skvaller. Typ.
Idag var det Bein som var nyhetsledande när han på sin blogg avslöjade att Kaprate Kid spelar för det andra laget.
Det hävdas alltså att jag ligger med killar. Det är inte sant. Inte för att det är något fel med att ligga med killar, Bein gör det och trivs med livsstilen och det är cool med mig. Jag, däremot, gör det inte. Saken är den att jag inte ligger mycket överhuvudtaget. Jag fick nämligen till det med the missus för omkring 26 månader sen och har haft lite av en dryspell sen dess. Barn är något fantastiskt. Alltid och hela tiden. På alla plan.

Inga kommentarer: