fredag 5 december 2008

IPRED revisited

Nytt uttalande gällande IPRED.
Läste i Aftonbladet ett citat från Joakim Nätterqvist som, enligt artikeln, är "känd från Arnfilmerna".
Han menar att det är "viktigt att vi sätter igång en diskussion om de här frågorna".
Jag undrar, vilka frågor?
Menar han frågan om fildelningen som etablerat fenomen i vårt samhälle?
Eller menar han frågan om huruvida privata intressen bör ha polisiära befogenheter i nyss nämnda samhälle?
I vilket fall sätter han fingret på exakt vilken nivå av verklighetsförankring han kan ståta med när han släpper följande bomb.

- Inte ens filmen Arn, som jag varit med i, går ju med vinst.

Oh, gee, I wonder why!

Kanske för att den, hur ska jag uttrycka mig, SUGER GETPUNG?

Alltså, jag har sett filmen. På DVD kan jag tillägga, bought and paid for så jag har bidragit till att finansiera eländet. Skulle jag få möjligheten att välja en del av filmen och upplevelsen att reklamera så skulle jag välja alla delar, från inköp och betalning till ilskan och besvikelsen efteråt. Skulle jag vara tvungen att välja något så skulle jag inte välja att få mina pengar tillbaka utan de 18 timmar jag spenderade på filmen. Jag vet att den tydligen inte är så lång men det kändes som lejonparten av ett dygn när jag såg den. Ge mig min tid tillbaka!

Men man kanske inte ska vara så förvånad. Jag har läst böckerna och kommer alltid tillbaka till samma gamla talesätt.

Skit in - skit ut.

2 kommentarer:

Medelklassman sa...

Jaaaa! Hahahaha! My thoughts exactly. Jag hade embryot till ett liknande inlägg i mitt huvud men orkade fan inte slå på Jan Guillou och Arn en gång till.

Jag får gengälda dina snälla ord om min blogg. Du är ju minst lika bitter själv... :-)

in cell sa...

skönt att han tycker att 'det är dags'. resten av världen vaknade -96. men det klart, en person som frivilligt gör något skrivet av Gijo, iklädd säckväv och konserv kanske inte är samhällets brain trust.
tycker ändå du var snäll som ändå sa att den bara sög liten getingpung. finns ju betydligt större och vidrigare pungar där ute, Gijo t.ex.